Rozwiązanie finansowe dla małych gospodarstw rolnych. Rolnik szuka… oszczędności

Prowadzenie gospodarstwa rolnego nie jest łatwe. Pracy, szczególnie teraz u schyłku lata, jest bardzo dużo! A dodatkowo rolnik - jak każdy przedsiębiorca - musi rozliczać się finansowo i prowadzić stosowną dokumentację. Niezależnie od pory roku. Czy jest zatem jakiś sposób na oszczędność czasu i kosztów? Okazuje się, że tak. Rolnicy mogą skorzystać z nowoczesnych aplikacji, które pomogą im w szybkich rozliczeniach finansowych. Fizycznej pracy co prawda nie ubędzie, ale spokój, czas i oszczędności, jakie zyskają są bezcenne…

Gdy przychodzi koniec dnia, ostatnią rzeczą o jakiej marzy zapracowany, szczególnie o tej porze roku, rolnik jest przejście przez gąszcz papierowych faktur. Ich wystawianie, przesyłanie w klasycznej formie jest po prostu bardzo czasochłonne. „Sama myśl, że po całym dniu fizycznej pracy, wieczorem muszę usiąść do papierów jest trudna do zniesienia. Nie mam na to siły, ani… ochoty. A dokumentacja finansowa musi być wykonana, żeby otrzymać należność czy też rozliczyć się z podatkami. I jeszcze wysłać to wszystko pocztą… Kiedy mam znaleźć na to wszystko czas?”– zastanawia się Marian Kowalski, rolnik prowadzący średnie gospodarstwo rolne w województwie mazowieckim.

Rozwiązanie jest dosyć proste - na rynku są aplikacje internetowe, które pomagają w szybki i prosty sposób rozliczyć finanse gospodarstw rolniczych. Dotychczas problemem był jednak czas wdrożenia, koszty i funkcjonalność. O ile dostępnych jest całkiem sporo programów do fakturowania, o tyle znacznie trudniej znaleźć system, który jednocześnie rozliczy i wyśle dokumenty do kontrahentów. „Zastanawialiśmy się jak pomóc przedsiębiorcom prowadzącym małe firmy – w tym także rolnikom. Wiedzieliśmy, że potrzebują aplikacji, która będzie prosta i szybka w obsłudze, a także bezpieczna. Ważna była też przystępna cena. Małe firmy nie są w stanie wydać ogromnych sum na rozwiązania systemowe, które pozwalają nie tylko na wystawienie faktur, ale też ich wysłanie, policzenie kosztów i bezpieczną archiwizację. Dlatego postanowiliśmy taki system stworzyć i zaoferować naszym Klientom pakiet w przystępnej cenie” – mówi Jacek Bartnik, dyrektor zarządzający EBI 24.

W odpowiedzi na oczekiwania mikroprzedsiębiorców, jakimi są rolnicy, firma stworzyła system do elektronicznego zarządzania fakturami i dokumentami. „Aplikacja jest bardzo prosta, wymaga tak naprawdę jedynie dostępu internetu. Nauczenie się naszego systemu to kilkanaście minut, a dalsze korzystanie jest jeszcze prostsze. Zajmuje zaledwie kilka minut w ciągu dnia. Zawsze też można skorzystać z pomocy konsultanta na naszej infolinii. Na polskim rynku nie ma drugiego tak intuicyjnego  produktu, który oferowałby tak wiele możliwości w tak przystępnej cenie” – dodaje Jacek Bartnik.

 

Co zyskuje rolnik?

Przede wszystkim czas. Nie trzeba bowiem szukać i żmudnie nanosić wszystkich danych odbiorcy faktury. Wystarczy wpisać do systemu np. NIP lub nazwę firmy, a pozostałe dane kontrahenta automatycznie pojawią się same na dokumencie. To w wysokim stopniu eliminuje ryzyko błędów. Zyskujemy także dla siebie cenne minuty, do tej pory poświęcane na wystawianie dokumentów i konieczność sprawdzania poprawności danych.

Poza tym to co jest też niezwykle istotne – oszczędności finansowe. Każdy tego rodzaju dokument  można w dowolny sposób opisać, skatalogować i natychmiast przesłać do odbiorcy przez internet. Co ważne, zawsze jest widoczny status – czy kontrahent otrzymał go, odebrał i… zaakceptował. W znacznym stopniu ułatwia to także późniejszą ściągalność należności – mamy potwierdzenie otrzymania dokumentu przez nabywcę. W razie błędu czy konieczności naniesienia zmian, można szybko wystawić korektę i natychmiast – bez konieczności udania się na pocztę i ponoszenia kolejnych kosztów  – ją wysłać.

Pamiętajmy także o bezpieczeństwie w przypadku kontroli finansowej, które są coraz częstsze i dotyczą również rolników. W takim przypadku wszelkie dokumenty finansowe są bezpiecznie przechowywane przez długie lata w systemie – w każdej chwili mamy dostęp z każdego miejsca do konkretnego dokumentu. I co ważne - taki system archiwizacji dokumentów finansowych jest uznawany przez polskie urzędy za zgodny z prawem!

 Czy więc warto sprawdzić jak działa platforma? Tak, tym bardziej, że pierwszy miesiąc użytkowania aplikacji jest całkowicie bezpłatny. Przez pierwsze 30 dni można na www.ebi24.pl spokojnie odkryć wszystkie jej funkcjonalności i sprawdzić czy prowadzenie takiego elektronicznego biura jest dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy. Cena za pakiet „standard” też nie jest wysoka - 35 zł miesięcznie to znacznie mniej niż wydajemy stosując „papierowe” rozliczenia. Przedsiębiorca oszczędza choćby na opłatach pocztowych, nie wspominając już o czasie związanym z dojazdami, kolejkach w urzędach czy… kosztach paliwa.